Monday, February 11, 2008

Boikotlah Poser by TIDAK DKENALI

sebelum tu aku nak gelak dulu dgn perkataan bajang ni, psl lama tak nampak org pakai atau disebut. huhuwhuawhuawuwah... aku tak taulah kau kenal aku ker tak, tapi perkara diatas membuatkan aku tertarik utk menulis. aku tak pandang benda tu remeh, atau kau hanya main2. semua org sama saja. sebabnya perasaan itu dirasai oleh puak-puak sayap kiri aku jugak. trend, glemer, tiada kualiti dlm hasil karya, usung kamera kehulu-kehilir di gantungkan di tengkuk sebagai perhiasan diri dan tampak coolshit, memenuhkan stage dlm gig, konon2 stylokah ada kamera. p*****k dlm hati aku berkata.mmg betul malu nak bwk kamera. bila ambik gambar semua nak ambik gambar, bila buat t-shirt semua nak buat t-shirt, WTF? nak ambik gambar lomo semua nak lomo, sorang buat vector illustration semua nak buat... photoshop lagi tak usah nak cakap lah. dapat buat efek lens flare pun dah kira terer... hasil mcm gampang pun ada juga yg puji lawa. sebabnya dia puji kerana nak berkawan pastu jadi groupies. tak boleh nak stand alone dgn nama sendiri. aku benci betul dgn poser2. aku bukan nak ckp aku yg terbestlah, dah dekat 8 taun aku dlm bidang ni, aku masih tak berani nak buat exhibition kat public, baru sekali je.(sepetik telunjuk)tu pun sebab ada org nak sponser tempat. sebabnya kita kena pk dulu adakah hasil karya tu betul2 memberi kesan atau hanya sekeping sampah digantung di dinding. benda2 tu mungkin mereka tak terfikir, yg tahu nak femes dan org kenal kau lah 'org art' tu. buat benda2 art ni tak payah org kenal, cukuplah dengan hasil karya sbg penganti diri. dlm friendlist aku ader jer poser2. aku diam je. nak tgk sampai mana dia larat nak buat artwork. adakah meniru atau hasil karya yg original. aku jenis tak ambik tau atau sibuk2 nak jaga tepi kain org, aku nak org tu sedar sendiri. baru dia belajar dari kebodohan diri sendiri. biase la 'org kita', tegur sikit kang merajuk, berdendam, musuh2, mmg tak boleh lari la dari tu. aku tak join rantai event ada yg ckp aku sombong. gampang juga aku rasa dlm hati ni bila aku tak tau ape2 tetiba terkena sumpahan nista. ingat aku suke ke nak kejar populariti. cukuplah hanya berkerja belakang tabir. kenapalah mereka tak faham2... tak tau apa yg mereka cari sebenarnya. mcm memaksa diri je utk merelakan hasil seni memperkosa diri. hahaha... oklah mmg tak abis pun kalau nak di ceritakan... salam~

3 comments:

otak. said...

emmm.kadang2 baca blog yg kau hantar ni ..aku terfikir satu benda la..nk cerita pasal art,cerita pasal band,cerita pasal art work kau,kau pon orang art,adakah benda ni pon memperbodohkan diri kau tu juga yg dari orang2 art ? aku rasa baik pergi gigs dari pergi disko layan benda2 x elok,lebih baik duduk rumah berada dengan keluarga dari pergi gigs.tu la peringkatnye.kau jangan la nk cakap pasal ' orang kita ' ,kau dan aku juga 'orang kita'.sama2 kita sedar dan menaikkan sesama sendiri.kenapa kau x pergi kat central market g kedai2 pakcik pakcik art tu cakap dgn dia '..hey pakcik apa ni tunjuk2 art lukis2 ni kat orang ?? ' . ALLAH itu maha esa dan kuasa,sekali kau buat begini utk menjatuhkan orang,10 kali ganda terkenanya kembali kepada engkau.renung renungkan. ASSALAMUALAIKUM.

wani ezryl * said...

pndpt peribadi aku, diorg2 yg ikut trend ni kdg2 nmpk mcm xde stand point sendiri. tp if nk tgk dr sudut positif, bagus jugak meramaikan org2 art. biarlah diorg start as trend, meniru etc etc. lm2 diorg akan belajar jugak dan hopefully hasilkan something yg berkualiti &membanggakan our nation satu hari nnti.
peace out.

RANTAI.ART said...

"aku tak join rantai event ada yg ckp aku sombong"

semestinya bukan dari mulut kami rite :P

semua manusia adalah hasil dari cetakkan masyarakat di mana "meniru itu lebih mudah, dari mencipta"

kita juga hasil dari cetakkan masyarakat.. kita takut untuk bersendirian.. kita peka terhadap perubahan di sekeliling kita. ya pada aku bagus juga begitu.. peka adalah benda penting dalam kehidupan..

jika kita benar2 ingin menjadi diri sendiri kita takkan hiraukan ttg apa yang berlaku di sekeliling kita.. kerna kita mahu sendirian..

tapi..... jawapan nya anda sendiri tentukan :P

macam men game plak. seronok baca blog nie..

dari akim.