Monday, February 18, 2008

Golongan Seksualiti Songsang

Assalamualaikum.

Kini, isu dalam bloggers ni semakin menunjukkan ke'negatif'an kearah yg menggugat soal agama dan peribadi.

Izinkan aku memberi kata hujah yg boleh dijadikan fakta untuk kita memilih "TIDAK" kepada homoseksual, gay, dan lesbian.

Membaca post KUDETA tu.. aku menarik nafas panjang..
Tak dinafikan ada ramai golongan homoseksual, gay dan lesbian di Malaysia. Beginilah, aku sakit hati nak tulis panjang2 akan golongan 'homoseksual,gay dan lesbian'. Izinkan aku menulis mreka sebagai golongan 'seksualiti songsang'.

Kerana? mereka berbeza dari manusia normal. Sepatutnya jika mereka dilahirkan lelaki, jadilah dan berusahalah menjadi lelaki. Jika dilahirkan perempuan, jadilah dan berusahalah menjadi perempuan. Tetapi, golongan seksualiti songsang ini yg dilahirkan lelaki, tetapi berusaha menjadi seorang perempuan. yg dilahirkan perempuan, berusaha menjadi lelaki.

itu pasal pondan dan bapuk la. tentang golongan seksual songsang ni. Normalnya, kalau dah dinamakan lelaki, nafsu rasa keinginan seks semestinya terhadap perempuan. kalau perempuan, totally nafsu dan keinginan seks terhadap lelaki. tapi, golongan songsang seksualiti ini berbeza dari kita yg normal. mereka tiap kali membantah bahawa mereka betul dan normal. persoalannya, adakah kita yg normal ni 'tidak normal' dan 'tak betulkah apa yg kita ingin tegur mereka'? Adakah aku yg lelaki ini, yg ada keinginan seks dengan perempuan (heteroseksual)boleh dikatakan sebagai tidak betul/tak normal? tak semestinya kalau aku heteroseksual, aku akan fuck mana2 perempuan suka2 hati. Aku ada agama, akan aku lakukan seks selepas berkahwin. jika aku melakukan seks sebelum kahwin sekalipun, perlu ke aku jaja apa yg aku lakukan pada semua org dengan tayang poster pada public yang: "aku heteroseksual yg lakukan seks sebelum berkahwin, jangan diskriminasi aku" itu kerja kurang cerdik kan? dosa/keaiban tu biarlah aku, teman seks aku dan Tuhan yg tahu. tak perlu nk bgtau org len. Aib dan memalukan. tapi golongan seksual nih? jaja sana sini mengatakan mereka betul, siap buat perhimpunan sedunia lagi. Unite.. unite.. (Aduh!) tak tahulah jika itu bukan perkara memalukan untuk mereka.. (sedihnya..)
Faktanya: Manusia pertama dicipta iaitu Adam(lelaki) mempunyai rasa keinginan seks terhadap Hawa(perempuan). Realitinya, sejak beratus ribu tahun heteroseksual wujud. mengapah perlu ada homoseksual? bgaimana dengan golongan songsang seksualiti ni? mereka normalkah? tepuk hati, tanya akal.

kini, aku tak mahu menggunakan hujah dari segi agama. kerana permintaan syazsy yang ingin mengasingkan agama dan demokrasi. 'lagipun, aku tahu, kalau aku gunakan hujah agama, tentu sama juga kesanya. yalah, sejak 1970 para ulama dan cendekiawan menggunakan hujah agama untuk menerangkan bahawa homoseksual, gay dan lesbian adalah salah, TETAP juga golongan seksualiti songsang BERTAMBAH!

mari kita fikirkan ini. jika golongan seksualiti ini katakan pada kita apa yg mereka lakukan adalah hak mereka dan betul sebagai 'demokrasi'. ternyata mereka silap, demokrasi.. memang lebih menjerumus erti kebebasan sepenuhnya. TETAPI, setiap demokrasi secara realitinya berdasarkan undang-undang. kerana demokrasi sendiri dibentuk dari Undang-undang.
Fakta: Dimanakah undang2 kita, jika kita adalah rakyat malaysia tulen? jawapanya: RUKUNEGARA. itulah demokrasi kita, demokrasi yg kita patuhi. demokrasi yg kita bentuk melalui undang-undang (RUKUNEGARA)untuk harmonikan demokrasi kita.
itu soal negara lah. sekarang isu ni berkaitan golongan seksualiti songsan ni boleh dikaitkan bahawa 'apa yang golongan seksualiti songsang ni bercanggah dengan rukunegara ketiga dan kelima iaitu 'kedaulatan undang-undang' dan 'kesopanan dan kesusilaan'.

mengapa aku katakan begitu? yalah, memang dah perbuatan seksualiti songsang tu melanggar undang-undang di malaysia. jadi apahal golongan tu nak kaitkan demokrasi? Hak asasi manusia? dgr nih.. Menurut undang-undang Hak Asasi Manusia, semua manusia adalah sama, tidak kira lelaki atau perempuan dibolehkan tentang kahwin sesama jenis di mana kelompok-kelompok gay dan lesbian?? (ADUH!! aku rasa ni dah melampau) Hak Asasi Manusia tu yg tulis, Elton John kot?)

hah, tu hak asasi yang golongan tu nak dan perjuangkan. nak tau apa yg aku(golongan normal) nak perjuangkan tentang masalh nih? "Kami sakit mata dan sakit hati dengan sifat seksualiti songsang kamu! Sila ubah diri kamu sebelum kami sendiri yang mengubah diri kamu. Kamu mengganggu hak asasi kami yang ingin jalankan kehidupan masyarakat normal!"

Apa yang aku katakan tadi bertepatan juga dengan rukunegara kelima, kesopanan dan kesusilaan.
Sesungguhnya, menjadi homoseksual, gay dan lesbian adalah tidak menepati kesusilaan malaysia dan adat timur. apa yg golongan seksualiti songsang tu perjuangkan adalah budaya negatif org barat. majoriti org barat sendiri menentang homo, gay dan lesbian. yg kita kat malaysia dok kurang cerdik pi sokong buat apa?? pi la menentang, bersuara! kalau kita diam diri, bermakna kita menyokong golongan seksualiti songsang nih.. bermakna kita dah lari dari asas kehidupan, lari dari pegangan hidup, lari dari tuntutan agama. kita menganuti agama bukan setakat untuk percaya kewujudan tuhan. tetapi, kita menganuti agama kerana kita nak melakukan perkara yang baik. persoalannya, homoseksual, gay dan lesbian tu perkara baik ke? boleh ke perlakuan tu memberi kehidupan yg sempurna? tanpa diganggu? tanpa dicerca? jika kita jadi normal, ada ke org nak kutuk kita jadi normal? ada org persoalkan? TIADA.. (maaf, termasuk hujah agama) sesungguhnya agama dan kehidupan sebenarnya tidak boleh dipisahkan.. begitu juga agama dan demokrasi syazsy

Nah, ni aku bg petikan dari Paderi Kristian yg beri pendapat tentang masalah homoseksual, gay dan lesbian. ko xnak kaitkn agama kau sendiri kan dalam masalah ni? aku kaitkan agama lain k? ---(untuk org islam)weh! org bukan islam sendiri tentang, apahal kau org islam kau nak menyokong homoseksual, gay dan lesbian?? Sedarkan diri kau.

Setiausaha Agung Persatuan Gereja Evangelical Malaysia, Reverend Wong Kim Kong juga menegaskan bahawa homoseksual adalah bertentangan dengan ajaran Kristian.

Malah menurut beliau, berdasarkan ajaran kitab Injil, Tuhan tidak mengiktiraf homoseksual, kerana setiap sesuatu itu dijadikan berpasang-pasangan.

``Kitab Injil mengajar penganut Kristian bahawa Tuhan menjadikan setiap makhluk itu dalam dua jantina iaitu lelaki dan wanita,'' katanya
Kiranya.. pendapat aku, semua agama melarang homoseksual, gay dan lesbian. yg menghalalkan sebegitu kebanyakkan adalah golongan freethinker.(tanpa agama)

Sumber: Bernama. tarikh: tahun lepas!

P/S: (untuk org islam)jangan pulak aku bg hujah Kristian, ko nak tukar agama plak! jentik baru tau.
P/S:apa yg aku hujahkan semua ni bukan bermakna aku menyokong apa yg Noh Hujan kata. Aku tau Noh, dia seorang yang agak warak. bg dia hiburan yg dia lakukan adalah kepuasan yang ingin dia kecapi. itu jalan yg dia inginkan, selagi dia tak langgar norma manusia dan pegangan agama, biarkan Noh dengan impiannya. Lagipun, takde pon dalam al-quran kata muzik/berhibur itu haram. nak nyanyi nasyid? tak semestinya Hujan perlu nyanyi nasyid baru boleh 'talk' pasal agama lah, asalkan lagu Hujan kini tu tak agungkan kejahatan, tak puja perkara mungkar(homoseksual, gay dan lesbian). Hujan boleh teruskan berkarya. walaubagaimanapun, pasal suka sama jantina, menyerupai jantina berbeza dah memang sah tertulis nyata DIHARAMKAN dalam al-quran.
p/s: label perempuan sbg .'awek-awek' dikatakan diskriminasi? itu bukan diskriminasi lah tolol! tu masalah bahasa rojak/pasar. maksudnya tetap juga sama, perempuan!

kesimpulannya? katakan "TIDAK" kepada homoseksual, gay dan lesbian. dan, hentikan alasan/sebab NALURI bahawa mereka golongan seksualiti songsang jadi sebegitu. Kita ada akal, sepatutnya akal kita melebihi nafsu dan naluri. Kini mereka berbeza, naluri mereka melebihi akal yg diberikan. 'Kurang Cerdik'!

February 17, 2008 10:11 AM

22 comments:

Anonymous said...

aku sokong kau...
"RUKUNEGARA. itulah demokrasi kita, demokrasi yg kita patuhi. demokrasi yg kita bentuk melalui undang-undang (RUKUNEGARA)untuk harmonikan demokrasi kita."

this is TOTALLY right!
-azizulhakim-

Firewabbit said...

siapa kamu semua nak mendiskriminasikan aku sedang kan kamu semua juga tidak sempurna?

kamu semua tahu bercakap sahaja bukan?
membuatnya tidak tahu. "guide" golongan2 homo ke pangkal jalan tidak tahu.

bercakap shj pandai. blogging pandai lah. sampai kiamat pun isu ini tidak habis.

mengaku bukan untuk berlagakl tetapi aku ingin lihat adakah benar aku lagi disisihkan dan dihina, jika aku mengaku.

jawapannya yea betul. lebih anda mengaku siapa diri anda sebenarnya, lebih tinggi diskriminasi terhadap anda.

haha. orang2 melayu zaman skrg.

bawa sepanduk dan bersorak pandai la.

tetapi jika hendak membimbing anda langsung tak terdaya.

bercakap shj, blogging shj.

adakah kamu pernah bertanya sejauh mana perasaan homo yg terbenak di sini?

apa perasaan yg sebenar? dan di mana aku berdiri sbg seorang homo?

haha. semua nya anda main tembak.

maaf ye tembak tak mengena.

lain kali tembak biar berkecai dada aku.

baru puas korang kan?

berlagak macam thaksin tembak semua di thailand tanpa periksa terlebih dahulu.

pelbagai persoalan aku belum lagi diusik.

haha. sedih aku tgk.

rupa-rupanya anda semua sukakan diskriminasi yea?

adakah anda tahu diskriminasi ini adalah meluas maksudnya.

bukan setakat diskriminasi homo. diskriminasi terhadap idea atas dasar ketakutan yang tidak bertempat pun ada.

assalamualaikum. *eh eh homo pun tahu beri salam yea*

Anonymous said...

"bercakap shj pandai. blogging pandai lah. sampai kiamat pun isu ini tidak habis."
hehe..tunggu la kiamat nnt kalo camtu...
watpe nak kecoh2..
kite tgk sape betul..sape salah ye~

Anonymous said...

assalamualaikum...
aku nak bg pendapat sket la ek...
anda semua bercakap tentang diskriminasi kan..
ni yang aku baca kat myspace-

http://www.myspace.com/cintaitubuta

"Kawan-kawan,

So I heard that HUJAN akan main kat Sunburst KL. Gig ni agak besar sebab international act macam Incubus pun akan main kat situ. Seperti mana yang kita sedia maklum, HUJAN tu homophobic. So, kita kenalah buat sesuatu untuk at least ban them daripada main kat gig tu. What is more interesting is that sunburst ni ada forum. So bolehlah kita ramai-ramai jamkan forum dia. Cinta itu buta ada account sendiri, dan I have started jammin their forum. Lantaklah post je yang diorang tu homophobic kat semua topic."

ape ni semua?
anda semua marah sbb kami yg normal ni mendiskriminasi anda?
TIDAK!
kami sikit pun tak benci kat korang semua...
kami hanya kecewa sbb anda semua terlibat dgn benda2 (homogaysbian)ni...
dan kami sedaya upaya nak kembalikan anda semua ke jalan yg benar...
mmg kami akui..kami ni bukannya bagus sgt nak ckp camni...
kami juga lakukan dosa...
anda betul...
dan kita juga sesama manusia perlu tolong menolong..tak kiralah kami ni byk dosa ke tak...
bukannya kami ajak anda semua buat dosa...
kami ingin sedarkan anda...
itulah apa yg kami sedang lakukan skrg ini...
sbb tu kami semua post catatan2 sebegini...
kalau kami diam..maknanya kami tak prihatin...

skrg aku nak masuk plak bab
HUJAN DAN HOMOGAYSBIAN...
sepanjang aku kenal dgn hujan ni..dan aku sertai banyak pertunjukan mereka...
aku sikit pun tak dgr yg mereka kata "BENCILAH GOLONGAN HOMO!"
blog hujan?sikit pun tak tulis "MARILAH BENCI GOLONGAN HOMO"
bulletin?mmg tak pernah langsung mereka post "MARI DISKRIMINASI GOLONGAN HOMO"...
tapi apa yg aku tgk skrg...
golongan homogaysbian ni semua yg mendiskriminasi hujan!
sampai nak ban hujan drpd perform di mana2 show?
ape ni semua?
aku tak pernah plak pegi show hujan ade signboard tulis
"GOLONGAN HOMO TAK DIBENARKAN MASUK"
and sekarang Central Market dah banned HUJAN...
and sampai skrg...takde satu statement pun yg hujan tulis pasal perkara ni...ada mereka marah?
buktikan weh~

persoalannya sekarang?
siapa yang MENDISKRIMINASI siapa?
adakah anda semua dah menjadi HUJANPHOBIA?

kalau mmg anda HUJANPHOBIA...
syabas kepada hujan krn hujan mmg terbukti telah mencipta satu fenomena baru...

ingat..kami tak benci anda...
atau adakah anda yg membenci kami?

-azizulhakim-

Syarifah Hadli said...

nice one azizul!

Anonymous said...

discrimination means:One form of behavior that shows prejudice, but not the only form. Discrimination is the failure to treat people in the same way because of a bias toward some of them because of some characteristic--such as race, religion, sex, national origin, sexual orientation, disability--which is irrelevant .

azizul, maybe you have missed some of their gigs or maybe you were smooching ur gf at the back of the crowd when they said it. or maybe HUJAN made the statement before you came into the gig.

whatever it is you guys used the word "DISCRIMINATION" over and over without knowing the detailed meaning of discrimination.

plus most of my persoalah havent been answered by anyone.

you guys just shoot everyone without aiming.

syazsy

Anonymous said...

"adakah kamu pernah bertanya sejauh mana perasaan homo yg terbenak di sini? apa perasaan yg sebenar? dan di mana aku berdiri sbg seorang homo?" - syazsy.

adakah ini soalan syazsy yg belum dijawab?

jawapan:perasaan? jadi seorang homo? pertama sekali mestilah keluaga mereka akn sedih kerana ada ank yg homo,gay dan lesbian.
perasaan golongan homo sendiri? lakukan kesalahan, nk taknak kena terima juga kalau dipandang hina oleh masyarakat.. so mestilah akan bersedih..

tetapi, bersedih mana pun sapa yg peduli. "perbuatan menjadi homo, gay dan lesbian adalah sama seperti menjadi pelacur"

Ya, adapelacur yg melacur kerana ketagih seks dan adakalanya pelacur memang terpaksa menjadi pelacur. kerana? kesempitan wang, dijerat, dan sebagainya. tetapi, adakah kita yg berfikiran waras nak membiarkan pelacuran terus berlaku? "selagi ada permintaan, selagi itu akan ada" kita kena hentikan itu.

sama lah seperti homo, gay dan lesbian. Individu yg menjadi seksualiti songsang tu perlu mengubah diri sendiri dengan meninggalkan perkara keji tu. sama seperti pelacur, jika pelacur itu bertekad nk tinggalkan kegiatan pelacuran. dia boleh lakukan, pegi ke rumah Ar-Raudah dan mana2 pusat lindungan wanita jika anda betul2 mahu meninggalkan pelacuran. kalau homo, gay dan lesbian.. nk tinggalkn perbuatan tu? mudah sahaja.. dekatkan diri dengan agama, pegi jumpa kaunseling minta bantuan mereka untuk mengubah diri ke arah normal, bertekad tidak melakukan perkara keji itu lg.

tapi tu lah, pelacuran, homo, gay dan lesbian yg melanda sekarang."sama seperti masuk telinga kanan, keluar telinga kiri"
MEREKA KEBANYAKKANNYA MELAKUKAN KERANA FUN,FUN,FUN,ENJOY,ENJOY dan ENJOY!

-sampai kiamat pun tak habis kan syazsy?-

Anonymous said...

1. "nk taknak kena terima juga kalau dipandang hina oleh masyarakat".

2. azizul says, "kami sikit pun tak benci kat korang semua", dan "kami tak benci anda".

3. ahli fikiran byk sekali sebut mendiskriminasi dlm postnya dan dlm chatbox.


syazsy says;
hina sama maksud dengan benci. bila anda hina seseorang anda meluat dgn perbuatan dan org itu secara otomatik.

what are u trying to say here? baru sign up team "hindraf" yea?


make up your mind. which is which and what are you trying to say?

come on guys, in this blog im the only homo around. why cant anyone set their things straight?


mmg sampai kiamat pun tak habis. its simpy because day has not met its end yet.

so?

syazsy

Anonymous said...

diskriminasi sama maksudnya dgn prejudis, benci dan menghina seseorg atas alasan sebab mrk berbeza.

"kami tak benci anda" adalah ulasan dipetik dr azizul's post dan ini membuktikan anda guna ayat diskriminasi membuta tuli.


anda tak benci tapi anda diskriminasi. macam mana tu?

jadi anda secara langsung tak layak untuk memboikot di blog ini. itu yg saya pikirkan secara telus. sebelum boikot/ diskriminasi kena paham2 kan dulu.

*refer balik tuan punya blog kata apa*

Anonymous said...

"diskriminasi sama maksudnya dgn prejudis, benci dan menghina seseorg atas alasan sebab mrk berbeza."

hehe..mmg betullah sampai kiamat pun takkan habis...
ape2 pun aku da jalankan tanggungjawab aku utk suarakan pendapat...
so..terpulanglah kpd sesiapa yg nak terima or not...
syazsy...i love your spirit and u use it in the wrong path...

-azizulhakim-

=)

Anonymous said...

so that makes me an evil?

naw, i still breath with a nose and eat with a mouth.

its just we all have diff ways of living.


love,
syazsy

Anonymous said...

jgn salah faham..aku pun bekawan jugak ngn org2 yg homogaysbian ni...
tipu la kalau aku takde kawan2 camni...
mmg betul..aku takkan paham korang semua...kalau aku ckp aku paham..
aku tipu la...
aku baik dgn mereka..mereka baik ngn aku sbg kawan...
dalam berkawan..mereka sendiri penah ckp..mereka tak suka jadi mcm tu...
and ape yg di post oleh benda aneh(yg interview tu)mmg betul...
susah nak berubah...its hard..
and aku sbg kawan mereka menyokong mereka utk berubah...
and samalah dgn ape yg aku buat skrg ni...
aku hanya ingin membantu...
and aku nak amek balik satu barisan ayat yg ada kat catatan benda aneh..

"I know it’s the 21st century, I know religion is uncool, but I am a Muslim. I say the Syahadah, I submit, so I play by the rules. That is my commitment. I don’t own my life, god does."

this is the most important "key"

=)

-azizulhakim-

Anonymous said...

very true. ppl should look at us more like this way.

nobody owns one another's life and has the right to tell them to be discriminated.

"support for a change, guide, befriend, tolerate and understand"

thats all it takes to bring all kinds of diff humans to unite and contribute to country's growth.


syazsy

Anonymous said...

kenapa? apa masalh kalau kita mendiskriminasi org homoseks, gay dan lesbian? takde masalh. melainkan kalau dia membntu diri sendiri nk kepangkal jalan.

org yg melakukan dosa. tuhan sendiri laknat, benci org homoseks,gay dan lesbian. nah, apakan lagi kita manusia?

tu kata-kata tuhan. chack la surah-lut.
bukan aku yg kata.

ko nak kata tuhan diskriminasi?
ko jawab la kt akhirat nanti. aku dah tak terdaya nk nasihat pegangan songsang ko tu.
moga tuhan memberi hidayah pada kau. amin.

Anonymous said...

specially to syazsy..

"KEMBALILAH KE PANGKAL JALAN"..camne lagik kami nak tegur ko nie!!yg keras pon dah,yg lembut pon dah..semuanye di balas dgn bangga nye!!sedar lah..kite ni sumer mahkluk ALLAH S.W.T!!suatu hari kite akan kembali kpda DIA.."dari DIA kita datang,kepada DIA jua lah kita kembali"..AMINN

Anonymous said...

as long as im not havin any physical relationship.

and i dont have a gf either. never.

i just have the feelings towards them.

so i suggest u dont own me and tell me what to do and what to become?

you dont simply say it. u wanna say any harsh things to me u betta ask before u say it.

"buntut kau terlebih ckp dr otak kau"

syazsy

Anonymous said...

Syazsy,

I think kebanyakkan mereka yang mengepos komen di dalam blog ni, tak ada otak.

Atau, ada otak, cumanya mereka tak tahu yang fungsi otak, adalah untuk berfikir. Dan bukun untuk menuruti.

Ok,

Mereka straight, jadi mereka mengatakan bahawa homoseks adalah abnormal.

Sebab apa? Sebab mereka tak pernah berfikir. Mereka hanya memikirkan apa yang mereka ada. Mereka bukan hidup di dalam diri mereka. Tetapi, mereka hidup berdasarkan apa yang mak bapak mereka mahukan. Apa yang sistem mahukan. Apa yang dogma mahukan.

Kesian? Memang, sebab dah beribu ringgit mak bapak mereka habiskan untuk hantar anak dia pegi sekolah. Dengan harapan, anak-anak mereka mampu menggunakan otak mereka untuk berfikir. Tapi, sayangnya, gagal.

Mereka-mereka ni, hanya hidup di dalam tempurung. Orang-orang yang takut dengan segala macam propaganda dan tipu helah. Dan mereka bodoh, sebab mempercayai bulat-bulat apa yang diberitahukan oleh mereka.

Sebab, agama sendiri, mereka tak tahu kebenarannya. Mereka katakan agama mereka itu benar, kerana mak bapak dia kata, agama dia tu benar. Dia percaya bulat-bulat. Sedangkan, kita tak tahu, beribu tahun dulu, apa agama ni sebenarnya.

Betul ke, yang agama yang mereka anuti tu benar?

Bayangkan, mereka yang lahir di dalam agama A, dan dibesarkan, di asuh dengan fahaman agama A, akan mengatakan bahawa agama mereka benar.

Dan ada satu lagi individu, yang dilahirkan, dibesar, dan di didik dengan fahaman agama B pulak, akan mengatakan bahawa agama B tu benar, dan A, tak benar.

Mereka-mereka ni, memang bodoh. Jadi, aku kasihankan mereka. Kasihan dan aku sendiri yakin, kalau mak bapak mereka tahu yang anak mereka seperti ini, maka, mereka pasti menyesal sebab tak pakai kondom semasa bersetubuh dulu.

Kesian.

Ini ke individu yang kita harapkan dapat memimpin negara satu masa nanti? Pemimpin yang percaya kepada seuatu dengan membuta tuli?

Hell no. I'd rather moved out dan duduk dekat Iran sana.

Dan mereka sendiri sebenarnya tak sedar bahawa apa yang mereka rasakan "normal" itu, sebenarnya telah diberikan definisinya oleh sistem. Dan macam aku cakap, mereka tak hidup di dalam diri mereka sendiri.

Sedih. Sebab mereka semua tu, hanyalah patung yang boleh dipermain-mainkan. Sebab otak mereka, hanya berfungsi bila mereka nak perangi orang yang tak hidup di dalam kelompok mereka.

Inilah Anak Malaysia yang kita banggakan.

Regards,
Another Straight Guy stand for Gay Friends

Anonymous said...

to.." Another Straight Guy stand for Gay Friends "..(dun know r u muslim or not??!!!)

sesungguhnye bukan kami yg mengatakan homoseks ni abnormal..tapi dah jelas dalam kitab yang kami imami "AL-QURAN" bahawa hubungi sejenis ini di tegah oleh ALLAH S.W.T!!di cerita dlm AL-QURAN bagaimana kaum di zaman NABI LUTH telah di laknat oleh ALLAH S.W.T shgga kan di terbalik kan bumi pada masa itu!!

AGAMA??..ye kami wajib menerima ISLAM itu sbgai agama kami tanpa memikir kan nye dulu!!xperlu nak kaji2 lagi sprti yg ko aju kan!!kami ada AL-QURAN n AS-SUNNAH yg di jadikan pedoman untuk hidup di dunia ini..AMINN!!

Anonymous said...

Sesungguhnya, agak menyedihkan bila kita hanya menerima sesuatu tu, tanpa kita fikirkannya.

Jadi, kalau agama tu menekan manusia, kamu akan terima, lah?

Kesian.

Ya, aku Islam, dan aku masih lagi pergi berdakwah dan aku pernah ke Pakistan untuk membantu anak-anak di sana dengan pendidikan.

Jadi, aku agak sedih bila kamu yang mengatakan yang kamu ni Islam, rupanya hanya memeluknya tanpa memikirkan apa-apa.

Jadi, memang kasihan.

Regards,

Another Straight Guy stand for Gay Friends

Anonymous said...

Perbuatan mendiskriminasi itu memang salah.

siapa suka didiskriminasi?

Saya juga tidak suka didiskriminasi.

Bagi saya,tidak patut jika satu individu itu mendiskriminasi satu individu yang lain hanya kerana dia berbeza.

Dalam kepercayaan saya sebagai seorang muslim,ya!gay/les/homoseksual itu salah.Perbuatan itu salah.Haram.Tapi bukan orang-orang yang melakukannya.Saya tidak salahkan mereka.Mereka mungkin punya sebab mengapa mereka jadi begitu/memilih untuk jadi begitu.
Tapi saya pasti masih ada pilihan lain yang lebih baik..

Saya percaya dan anda semua juga tahu yang manusia berubah.Beri mereka peluang,sokongan,harapan..
bukan jelingan/pandangan sinis.
Layanlah mereka dengan baik kerana jika anda bertindak sebaliknya ia hanya akan membuatkan mereka lebih benci kepada anda dan lebih jauh drpd anda.

Bagi saya,bila seseorang itu merasa dirinya didiskriminsai,maka individu tersebut akan lebih tertekan.Jadi apa yang dilakukan oleh orang yang tertekan?Pada kebiasaannya,mereka tidak akan pedulikan kata-kata orang lain lagi.Jadi bagaimana hendak menawan hati mereka?

Dan berdasarkan kepada kepercayaan saya sebagai seorang muslim,saya berdoa dan berharap agar mereka berubah.

Kepada yang terlibat,fikir-fikirkan lah.Terdapat banyak cara untuk mengatasinya.Semuanya tentang hati.

kepada "Another Straight Guy stand for gay friends".

ini kata-kata kamu :

"Mereka-mereka ni, hanya hidup di dalam tempurung. Orang-orang yang takut dengan segala macam propaganda dan tipu helah. Dan mereka bodoh, sebab mempercayai bulat-bulat apa yang diberitahukan oleh mereka."

Ini jawapan/pendapat aku:

Jangan sewenang-wenangnya mengatakan orang bodoh,kerana perbuatan itu salah dan ia mencerminkan peribadi kamu.
Mungkin ada yang salah faham nanti mengatakan kamu ialah seorang yang angkuh dan fanatik dengan pegangan/pendapat kamu/mengikut bulat-bulat ilmu yang kamu perolehi setakat ini.Ingat!Tiada apa yang pasti selagi kita masih hidup di dunia ini kerana kita semua masih dalam pencarian.

Maaf jika tulisan ini kurang difahami kerana saya bukan dari golongan bijak pandai.Saya cuma orang awam yang cuba-cuba memahami erti hidup.


#Mat udin

Anonymous said...

kepada kamu yang mahukan bimbingan,saya bukanlah seorang yang bijak pandai ataupun warak (kamu semua juga tidak sempurna)untuk memberikan bimbingan yang dapt terus mengubah kamu.tapi saya cuba untuk memberikan bimbingan (guide)seperti yang kamu minta.
saya bukanlah seorang peminat fanatik hujan dan juga agenda yang dibawa mereka.cuma saya bercakap berdasarkan agama,kepercayaan,budaya,pengetahuan,pemikiran dan observasi saya.
bagi saya tidak salah untuk mempunyai perasaan terhadap sesama jenis ASALKAN perasan tersebut bukan diluar norma2 kebiasaan.tidak salah rasanye klu kita mempunyai rasa sayang,hormat dan sebagainya.saya tidak pasti dengan kenyataan kamu (as long as im not havin any physical relationship.
and i dont have a gf either. never.
i just have the feelings towards them.)tetapi klu ape yang kamu maksudkan tidak keluar dari norma2 kebiasaan ianya tidak salah.
dari sudut agama,srbagai seorang islam perkara ini(homoseksual)ini adalah dilarang.jika kamu tergerak hati untuk membaca penulisan dari segi agama kamu boleh pergi ke blog bungong jeumpa@wordpress.com.dalam blog ni ada dikupaskan secara mendalam dari perspektif agama tentang homoseksual.
saya berharap agar dapat memberikan bimbingan kepada kamu.

Anonymous said...

haish gado2 ah plak. mmg benda nih takkan abis sampai kiamat. oleh itu guys, TEPUK DADA TANYA SELERA

fikir fikirkan....


truly,
N