Tuesday, February 12, 2008

Komen Bijak by Rengised

by rengised

setuju ngan kiddo n wandai .. tulisan ko nih mmg bagus btol.. hoho n salute juge kepada tuan punye blog.. tak hanya post pendapat/suara tak puas ati/kata sbelah pihak je.. yeah yeah..ini yang bagus dan menyegarkan minda.. hoho

untuk syarifah.. pendapat dari seorang yg neutral .. aku respek.. byk juga betulnye..

tapi byk yg datang suara2 tidak puas hati ni datang dari org yang dlm bidang yg berkaitan.. mcm bila sueannajoe mengamuk pasal clothing label yang print statement yg mengarut or sekadar download font yang cool n letak brush effect n jual baju tu.. sue anna marahkan designer yang malas buat design2 yang berkualiti or malas memikirkan statement yang bagus utk label clothing mereka.. itu pandangan dari seorang designer.. keciwa dan marah.. hoho

pasal photographer poser... takyah ckp ler.. byk sgt suara2 dari yang otai otai.. kalu lepak.. dok ckp pasal poser.. poser itu poser ini.. baru pegang kemere dah berlagak..showoff giler.. baru pegang photoshop..dah berlagak giler babi... sedangkan hasil takdela seberapa.. skill takdela setinggi mana.. so byk yg professional ke yg btol2 art person ...mcm marah n keciwa bila art diambil mudah n sambil lewa.. sedangkan mereka btol2 struggle bila pikirkan design / photography.. mcm aku ckp.. igt senang ke nak pikir konsep , idea , setting lighting n setting studio.. series penat+susah giler.. so bile ade poser dok angkut dslr ke hulu hilir pastu tangkap sekeping gamba edit skit2 letak kat FP ke DA ke facebook ke myspace ke laie terok join art event n senang2 claim derang tu photographer hebat.. ok ok.. derang takde la penah claim derang hebat..tapi poser..gitulah.. statement derang dlm perilaku masing2...showoff giler..

mmg btol ckp ko.. buat ape nak emo pasal poser.. tapi itu la aku ckp.. org art or photographer yg study bertahun2 or berpengalaman bertahun2..agak keciwa n marah la jugak bila dah terlalu ramai sgt poser mcm tu... itu pandangan dari photographer yg keciwa n marah ... hohoho

pasal hujan.. rasenye byk bogus indie haters nih tak salahkan hujan pada mulanya.. byk tak suka tgk fan derang yang melampau2 je la.. hoho derang keciwa sbb ramai sgt minat hujan kot? rkrkrk aku pon takde la minat hujan sgt.. tapi bagi aku hujan ni bagus juga dlm mewarnai industri muzik kita yg tenggelam je sblm2 nih.. at least.. ade gak muzik yg segar utk didengar n jadi hits plak.. n start byk org blame hujan or amek kesempatan menunjukkan iri hati kepada hujan ke tak puas ati kepada hujan ke sejak hujan rude ngan byk wartawan media cetak n wartawan media elektronik.. n bila kluar kat paper berita harian n blog sorang wartawan hiburan.. ramai la yang hentam hujan..sbb tu meet uncle hussain ke bittersweet ke tak kne skang.. mungkin esok lusa minggu depan ke kot ada wartawan tulis pasal meet uncle hussain rude ke tak senonoh ke biadap ke, muncol plak blog / myspace utk sapa2 yg tak suka meet uncle hussain ... mana tau kan? hohoho so bila start ada wartawan tulis pasal hujan ni tak bagus.. ramai plak yg sokong n jadik mcm satu gelombang utk boikot hujan plak... ramai yg kutuk gile babi hujan ni..fan dier yg fanatik pon bekap gegiler... so mcm ko ckp.. tak abes sampai kiamat pon kalu citer pasal hujan or fan dier... watper nak emo pasal poser kan? kita dlu pon penah gak jadi poser.. n penah gak org benci kita jadi poser.. hohohohho

bagi aku.. byk yg kutuk2 / nak boikot tak tentu hala ni slalu dtg dari mereka yg ngikott je apa org kata... mcm bila sueannajoe sound clothing label designers yg malas but design berkualiti.. ramai yg dok sokong sueannajoe sambil kutuk2 ngan gune harsh words.. so jadi makin panas.. ko kutuk aku pon nak kutuk ...huhu n bila org yg dlm bidang berkaitan keciwa n marah n tulis ketidakpuasanhati derang kat blog ke mana2 ke... ade plak yg ckp mereka tanak support org baru or nak jatuhkan sesama bangsa.. pendapat aku still sama mcm sblm ni... nak kene tegor elok2 ke baru nak membangun or baru nak jadik bagus? lecturer aku dulu, time aku presentation .. slalu je kutuk artwork aku... " ni sampah mane awak amek ni? " " apsal la awak tak jadi kereta ke mancis ke masa lahir? ada gak function nye..ni ade otak pon takleh buat design elok2 " .. harsh giler.. n time tu aku mmg la marah... kutuk2 balik lect tu kat blakang2 ( sbb nak kutuk depan2 mampos ilang carrymark hohohoho )...tapi aku amek iktibar.. kalu artwork aku bagus.. mesti derang tak kata apa ... mesti takda kutuk2... so.. tak kira lah org kutuk ke hentam ke pijak ke koyak ke puji ke artwork ko or attitude ko.. ko kene stand up n usaha utk jadi yg terbaik.. or at least.. artwork ko tak kene kutuk teruk la kan?hohohohoho siot jeh aku :P

hoho adeh.. sori la sharifah kalu aku TERkomen panjang ni.. sbenarnye aku takleh tido..keje byk .. mata ngantok dah... dah malas nak layan .. nak tido tapi takleh.. ini la hasilnye... huhu kalu ade salah kat mane2.. betulkan le ehk..sbb ekceli.. aku tgh dlm mamai2 juge nih..alarm pon baru je bunyik..pkol 7 pagi dah.. haihh nak masok opis plak lepas nih..ok ciao..assalamualaikom~ peace~

1 comment:

Anonymous said...

what is indie music?
http://www.youtube.com/watch?v=gSuG0tESDkc

-azizulhakim-